زمان‌های طلایی تبلیغات

چگونه زمان‌های طلایی تبلیغات را پیدا کنید؟ (در این زمان‌ها می‌توانید تبلیغات پرفروشی داشته باشید)

زمان‌های طلایی تبلیغات در هر کسب‌وکاری متفاوت است. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و بودجه تبلیغاتی شما زیاد نیست نمی‌توانید همیشه و مدام تبلیغ کنید. در این صورت بهتر است روی زمان‌های طلایی تبلیغات تمرکز کنید.  در ادامه شما را با تعدادی از زمان‌های طلایی فروش آشنا می‌کنم که به شما کمک می‌کند بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود ببرید. شاید همه آنها در مورد محصول و یا کسب‌وکار شما کاربرد نداشته باشد این کاملاً‌ طبیعی است اما شما همین الان برای هر موردی که  با کار شما تناسب دارد برنامه‌ریزی کنید تا بزودی از نتیجه کارتان شگفت‌زده شوید.

1- قبل از رسیدن به فصل اوج خرید

یکی‌از بهترین زمان‌های تبلیغات ، زمان‌های اوج خرید است که در هر کسب‌وکاری متفاوت است. زمان اوج خرید فروشندگان پوشاک ایام نزدیک به عید نوروز است.بنابراین یک ماه قبل از رسیدن از رسید به اوج خرید و هم‌زمان با خرید محصول می‌تواند از زمان‌های طلایی فروشندگان پوشاک باشد. زمان اوج خرید فروشندگان لوازم التحریر اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه است. زمان اوج خرید کسب‌وکار شما کی است؟ باید برای زمان‌های طلایی تبلیغات از قبل برنامه ریزی کنید تا بیشترین استفاده را از این فرصت‌ها بکنید؟

بازار لوازم التحریر

2 – در طول فصل اوج خرید

برخی مشاغل،زمان طلایی خرید در  طول فصل خرید ادامه دارد. یاید فصل خردی محصول خود بیابید. لوازم‌التحریر در ایام سال تحصیلی، فروشندگان ضدیخ اتومبیل در زمستان، برخی از شیرینی‌جات( خرما، زولبیا و بامیه و …) در ایام ماه مبارک رمضان. فصل اوج خرید شما چه زمانی است؟

3 – هنگام رکود

در زمان رکود تقاضای خرید محصول کم می‌شود. انبارها ظرفیت کالا ندارد و خطوط تولید متوقف می‌شوند و بیکاری افزایش می‌یابد. خرید مردم محدود به موارد ضروری می‌شود و کالاهای لوکس از سبد خرید حذف می‌شود. اکثر کسب‌وکارها در این زمان برای کاهش هزینه‌ی کل، بازاریابی و تبلیغات را کاهش می‌دهند زیرا گمان نمی‌کنندبتوانند تبلیغات پرفروش داشته باشند.

در این زمان ظاهراً‌ هزینه کردن برای تبلیغات کار عاقلانه‌ای نیست. اما همه تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌هایی که در زمان رکود هزینه تبلیغات خود را قطع نکرده‌‌اند و زیرکانه افزایش هم داده‌اند هم در دوران رکود و هم  بعد از این دوره وضیعت بهتری خیلی بهتری نسبت به رقبای خود دارند. شاید در این زمان مشتریان کم باشند اما دقت داشته باشید که رقبا هم کم شده‌اند. بنابر‌این یکی از زمان‌های طلایی تبلیغات برایتان فراهم شده اس. کافی است شما بیشتر خود را نشان دهید. برنده کسی است تلاشش را زمانی که دیگران ایستادند ادامه می‌دهد.

4 – وقتی مشتریان شما پول گیرشان می‌آید.

شناخت کامل مخاطبین خود یکی از مواردی‌است که می‌توانید بر اساس آن زمان‌های طلایی تبلیغات را پیدا کنی. اگر بازار هدف شما کارمندان دولت را شامل می‌شود.  تبلیغات شما باید به گونه‌ای باشد که مشتری را برای خرید‌هایش در اول ماه آماده کند. زیرا با دریافت حقوق در آخر ماه آمادگی خرید بهتری دارند. البته این حالت ممکن است موردی باشد و شما متوجه شده باشید مخاطب محصول‌تان موقعیت مالی خوبی پیدا کرده، بهترین کار اینست که به او پیشنهاد‌های خوب با محدودیت زمانی بدهید تا به خرید محصول شما راغب شود.

5 – وقتی اتفاقات مهم در زندگی مشتری رخ می‌دهد

اتفاقات مهمی مثل ازدواج، خرید‌خانه، سفر، تولد فرزند و …  مواردی هستند که مردم راحت‌تر حاضرند بابت حاشیه‌های آن پول خرج کنند. باید ببینید کسب‌وکار شما با کدام اتفاق زندگی مردم می‌تواند مرتبط باشد. از زمان‌های طلایی برای این دسته از مشتریان غافل نشوید و پیشنهاد‌های ردنشدنی خوبی آماده کنید.

6 – نمایشگاه‌ها

نمایشگاهها بهترین محل تجمع بازار هدف و ساختن یک تبلیغات پرفروش هستند. اگر می‌خواهید خیلی زود نتیجه تبلیغات‌تان به شما برگردد در اولین نمایشگاه مربوط به کسب‌وکارتان شرکت کنید. تنها ایرادی که در تبلیغات نمایشگاهی ممکن است برای‌تان مشکل ایجاد کند. حضور جدی رقبای شماست. راه حل ساده این مساله داشتن یک مزیت رقابتی خوب و پیشنهاد‌های زمان دار شما به مشتریان است. اگر مزیت رقابتی خاصی ندارید در نمایشگاهی شرکت کنید که رقبای شما حضور کمرنگ‌تری داشته باشند. تجربه چند ساله من در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نشان می‌دهد اکثر آنها مشتریانی که در نمایشگاه با آنها ارتباط گرفتند را پیگیری نمی‌کنند. شما جزء این دسته نباشید و حتما مشتریانتان را پیگیری کنید.

نمایشگاه

7 – وقتی مشتری محصول شما را می‌خرد

این مورد در هر فروش کاربرد دارد اما زمانی بیشترین کاربرد را دارد که شما محصول را برای مشتری ارسال می‌کنید. هیچگاه این زمان طلایی فروش را به راحتی از دست ندهید. اولویت محصولات تبلیغی شما باید محصولات مرتبط با همان محصولی باشد که ارسال شده. به عنون مثال اگر یک کتاب ارسال می‌کنید می‌توانید لیستی از پرفروشترین کتابها یا آموزش‌های صوتی و تصویری مرتبط با موضوع را نیز همراه کتاب ارسال کنید.

8 – وقتی رقبای شمامحصولی برای رقابت ندارند

در این زمان شانس دیده شدن شما با کمترین هزینه خیلی زیاد است. در حالت طبیعی‌ آگهی تبلیغاتی شما باید با کلی آگهی رنگارنگ از کالاهای مشابه رقابت می‌کرد. فعلاً با این قسمت  از رقبا مواجه نیستید و بهتر می‌توانید دیده شوید. کافی‌است به مخاطبین خود بگویید ما هستیم. اگر به خوبی خود را نشان دهید و بازار هدف درستی را انتخاب کرده باشید خیلی زود به نتیجه می‌رسید.

9 – وقتی شرایط اجتماعی یا محیطی نیازی را ایجاد می‌کند

شرایط اجتماعی و محیطی همیشه قابل پیش‌بینی نیستند  اما اگر برای تبلیغات در این زمانها برنامه داشته باشید می‌توانید یک تبلیغات پر فروش ایجاد کنید. کافی است کمی حواستان جمع باشد تا زودتر از دیگران این شرایط را پیش‌بینی کنید. زمان‌های مثل ایام انتخابات ، ایام حج ، برگزاری یک مسابقه بزرگ در شهر شما، برگزاری جشنواره‌های فیلم یا هرمورد مشابه و شرایط محیطی مانند بارش سنگین برف، آلودگی هوا و …

 

از شما ممنون میشم نظر خودتان را درباره این مقاله  در چند جمله بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *